Arama motorlarına kayıt neden önemli
Bir web sitesinin amacı birilerine ulaşmaktır. Bunun bir çok yolu
vardır. Bu yollardan bir tanesi ve belkide en önemlisi arama
motorlarına siteyi kayıt etmektir. Arama motorlarına kayıt önemli bir
işlemdir ve mutlaka en güzel şekilde yapılmalıdır.
Binbir emek vererek bir web sitesi oluşturdunuz veya bir tasarımcıya
web sitenizi belli bir miktar ücret karşılığında yaptırdınız. Çok güzel
bir web siteniz oldu. Peki yeterli mi?
Web siteleri eğer ziyaretçileri var ise anlamlıdır. Bu ziyaretçi
kitlesi sitenin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Belki sadece
şirketinizden bir kaç kişinin görmesini ve kullanmasını istediğiniz bir
siteniz vardır. O zaman sadece onlara söylemeniz ve adresini vermeniz
yeterli olacaktır.
Peki ya hemen herkesin girmesini istediğiniz bir siteniz var ise ne
olacak? Mesela bir ürünün tanıtımını yaptığınız bir siteniz var ve bu
ürüne ne kadar çok kişi ulaşırsa siz o kadar kâr edeceksiniz. Bu
durumda farklı yöntemler ile sitenizi tanıtmak zorundasınız. Mesela
gazetelere reklam verebilir, radyo ve tv kullanabilirsiniz. Bunlar bir
maliyettir ve ulaşabileceği kitle sayısı nispeten azdır. Daha hızlı ve
pratik bir yöntem arama motorlarına sitenizi kayıt ettirmektir.
Genel olarak ücretsiz olan bu işlem bazı arama motorları ve web
dizinlerinde ücretli de olabilir. Mesela bazı firma rehberleri gibi. Bu
bizim konu dışımız olduğundan şuan için bu konuya girmiyoruz. Biz arama
motorlarına kayıt işleminin önemi üzerinde duracağız. Siteniz mesela
buzdolabı satışı için olsun. Siz bir buzdolabı satıcısısınız ve
buzdolabı arayanların size ulaşmalarını istiyorsunuz. Şimdi bir web
kullanıcısının nasıl davrandığına bakalım.
Bir web kullanıcısı bildiği bir adres var ise onu tarayıcısının adres
çubuğuna yazar ve o adrese gider. Fakat bir konu üzerinde araştırma
yapıyorsa ilk olarak kullandığı arama motorunda aradığı kelime /
kelimeleri aratır. Mesela şuan için en çok kullanılan arama
motorlarından google ye girer ve buzdolabı kelimesini aratır. Sonuç
olarak google buzdolabı ile ilgili sitelerin bir listesini verir ve
kişi o siteleri ziyaret ederek aradığına ulaşmaya çalışır. Bu açıdan
arama motorlarına kayıt oldukça önemlidir. Çünkü çoğu site arama
motorları sayesinde bulunur.
Peki bir arama motoruna kayıt yeterli midir? Bu sizin istediğiniz
ziyaretçi sayısı ile doğrudan orantılıdır. Ne kadar çok arama motoruna
kayıtlı olursanız o kadar çok ziyaretçi çekme şansınız vardır. Ama
mesela biz Türkiye'den ziyaretçiler bekliyor isek sitemizi Japonya'ya
ait bir arama motoruna kayıt etmemizin bir anlamı yoktur. Genel olarak
uluslararası olarak geçen google, msn, yahoo, dmoz gibi arama motorları
ve de yerli olan list2000, arabul gibi arama motorlarına kayıt olmanız
yeterlidir.
Aslında arama motorlarına kayıt olmak işlemin en kolay ve ilk adımıdır.
Daha zor ve aslında kayıt olmadan önce yapılması gerekenlerde vardır.
Sitenin arama motorlarına göre ayarlanması işlemi. Bu belli incelikler
gerektiren bir konudur ve dikkatli bir şekilde ele alınması
gerekmekterdir. Mesela siz buzdolabı kelimesi arandığında ilk sayfada
ve hatta ilk sırada mısınız? Yoksa beşinci , onuncu veya daha
ilerlerdeki sayfalarda mısınız? Yapılan araştırmalara göre arama
motorlarında arama yapanların genel eğilimi ilk sayfadan sonrasına
gidenlerin sayısının yaklaşık yüzde yirmi kadar olduğu yönündedir.